1. kuu kokkuvõte (aprill 2016) ehk Pipi imeline muutumine

Enne statistika väljatoomist tahaksin öelda, et ütlemata õpetlik ja hariv kuu on meil selja taga. Väga suure edusammuna olen hakanud Pipit rohkem jälgima ning oma plaanides korrektuure tegema vastavalt Pipi käitumisele. Igasuguste triki- ja kuulekustrennidega oleme oluliselt koomale tõmmanud, aga ütleksin, et see natuke, mis me teeme, on oluliselt paremini tehtud kui varem. Pipi on rahulikum ja korrektsem. Samuti on ta füüsiliselt stabiilsem – seda nii tasakaalu mõttes kui ka üldises soorituses. Pipi on alati oma olekult tundunud pigem rõõmus koer olevat, aga nüüd on ta kuidagi eriti särama hakanud. Jalutuskäigud on lühemad, aga tundub, et Pipi naudib neid rohkem. Pipi on inimeste juures rõõmsam, kuigi tema tagaotsa ei tasu jätkuvalt katsuda 🙂 Ja mis kõige ägedam, mulle tundub, et Pipi on palju rohkem mõtlema hakanud. Ma arvan, et need edusammud on tänu kahele asjaolule: 1) Pipil on palju vähem väsimusest tingitud frustratsiooni ja närvilisust (ma vähemalt loodan seda 🙂 ) ja 2) Pipi on saanud tänu võimlemisele füüsiliselt oluliselt tugevamaks ja enesekindlamaks.

Ja nüüd statistika juurde, mida kokku pannes kerkis minul küll silme ette suur pealkiri “Pipi imeline muutumine”. Enne tulemused on pärit 24 märts-11 aprill.

Kaal: Enne 15,6 kg (kaalutud EriVet kliinikus), pärast 15,5 kg (kaalutud kodus). Kuna kaalutud on kahes erinevas kohas, siis ei ole mingeid mõistlikke järeldusi võimalik teha.

Kintsu läbimõõt: Enne parem 32 cm, vasak 33 cm. Pärast parem 35 cm, vasak 34,5 cm!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma kahtlustan, et mõõdulint on vahepeal kokku tõmmanud. Või siis on Pipi tohutu kasuka vahepeal kasvtanud. Mõõtsin 4x mõlemat kintsu ja ikka ei suuda oma silmi uskuda. Praegune järeldus on igatahes see, et vasaku kintsu läbimõõt on lihaste arvelt kasvanud 1,5 cm ja parem 3 cm. Kuigi ma jätkuvalt kahtlustan mingit viga…

Seisak:

Vau. Tagajalad on “pärast” piltidel rohkem koos ning asetsevad palju konkreetsemalt. Raskus jaotub “pärast” piltidel paremale ja vasakule tagajalale oluliselt võrdsemalt ning seda isegi siis, kui pea on pööratud (näiteks tagant ja küljelt piltidel). Küljelt piltidelt tundub, et Pipi viib ka rohkem raskust tagumistele jalgadele kui varem. Seljaga ei ole väga ka “enne” piltidel vingumist, aga mulle tundub, et seljajoon on “pärast” piltidel sirgem ja tugevam. Mul on suur naeratus näol, muide 🙂

Eest (“enne” vasakul, “pärast” paremal)

Tagant (“enne” vasakul, “pärast” paremal)

Vasakult (“enne” vasakul, “pärast” paremal)

Paremalt (“enne” vasakul, “pärast” paremal)

Harjutused:

Enne. Siin on meie esimene põlvede kursuse tarbeks tehtud kodutöö video. Võtsin selle mõõdupuuks ja võrdluseks tegin samade harjutustega uue video.

Esimene harjutus on seismine 10 sekundit. “Enne” videos hoiab Pipi silmnähtavalt vasakut jalga kehast eemal ja paneb rohkem raskust paremale tagajalale. Järgmine harjutus on raskuse liigutamine küljelt küljele. “Enne” videos ei toetu Pipi väga tugevalt oma tagajalgadele ja ei tundu stabiilne olevat. Kindlasti mängib siin ka minu ebakindlus rolli 🙂 0:33 on raskuse nihutamine eest taha. Pipil jällegi vasak tagumine jalg kehast natuke eemal. 0:45 on meie kirstunael tagurdamine, kus Pipil on vägagi esijalavedu. Siin on suur roll minu õpetamisvigadel. 0:53 on samad harjutused, aga küljelt: seismine, raskuse nihutamine küljelt küljele, eest taha ja tagurdamine. Läbivalt on nii minu vead (käsi liiga madalal: vt nt 1:14, kus minu käsi on madalal ja suunan sellega Pipi raskuse esijalgadele; teeme liiga pikalt harjutust, vt nt 1:25 kui Pipi sammu taha astub ja me ei lõpeta harjutust, jne) kui ka Pipi ebastabiilsust.

 

Pärast. Pärast harjutused tegin samad, mis meie esimeses kodutöö videos. Pipi kipub jätkuvalt tagajalgu natuke liiga harkis hoidma, aga me tegeleme sellega ja üldpilt on oluliselt parem kui kuu aega tagasi 🙂 Tagurdamist olen ma vahepeal oluliselt teistmoodi hakanud õpetama, sellest postitan millalgi tulevikus ka video. Siia panin samas stiilis tagurdamise nagu meie esimeses kodutöös on ja antud juhul ei ole arengut märgata.

Igatahes, esimene harjutus on seismine ja olgugi, et tagajalad võiksid natuke rohkem koos olla, jaotub raskus tagajalgadele üsna võrdselt. Pipi seisab oluliselt “tugevamalt”. Raskuse nihutamisel teeb Pipi ühe sammu 0:56, aga mulle tundus see lihtsalt kohendamine ja mitte väsimus. Peale seda sammu seisab Pipi ka oluliselt korrektsemalt ja raskus on paremini jaotunud tagajalgadele. Mis ma veel märkan, on see, et kipun vasakust puusast natuke liiga tugevasti lükkama ja Pipi jalg nihkub, kuigi ta ise seda ei tõsta. Raskuse nihutamisest tundub, et Pipi on oluliselt tugevamaks muutunud. Kindlasti mängib rolli ka minu enesekindluse tõus, aga mulle ikka meeldib mõelda, et töö on vilja kandnud 😛 1:10 teeme raskuse nihutamist eest taha. Jällegi suudab Pipi kauem vastu pidada kui “enne” videos. Ja kõige viimane harjutus on siis tagurdamine, kus hetkel ei ole mingit positiivset arengut näha, aga küll tuleb 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s