6. nädala kokkuvõte (6.-12. mai) ning ühtlasi põlvekursuse ülevaade

Nii, 5. nädala kokkuvõte jäi tegemata peamiselt selle tõttu, et see langes kokku aprilli kuu kokkuvõttega ning ma olin nii eufoorias meie tulemustest, et nädala kokkuvõte ununes teha 🙂 Kiidusõnu jagus ka 6. nädalasse. Osaliselt tänu mu blogile ja osaliselt tänu mu suulisele teavitustööle on inimesed hakanud märkama, et Pipi näeb tõesti parem välja. Algul noogutavad lihtsalt mu jutule kaasa, siis jälgivad kõrvalt natuke ja siis tuleb ka kiitus ära 🙂 6. nädal oli meil viimane põlvekursuse ja ühtlasi ka kokkuvõttev nädal. Tegelikult oli see ka tulevikuplaanide tegemise nädal, aga jõuan selleni natukese aja pärast.

Tahaksin välja tuua nädalate kaupa harjutused, mida me Pipiga selle 6 nädala jooksul tegime. Ma tahan seda teha just selleks, et näidata, kui lihtsate harjutustega on võimalik koera elu ja ka väljanägemist parandada.

  1. nädalal tegime 10 sekundi kaupa seismist, põrandal raskuse nihutamist ja tagurdamist. Mingit lisavarustust me ei kasutanud, kõik toimus põrandal. Raskuse nihutamist tegime külgedele ja ette-taha.
  2. nädalal alustasime istu-seisa harjutustega, alguses põrandal ja max 5x järjest. Kui koer end selle harjutusega mugavalt tundis, siis a) tõstsime esikäpad kõrgemale või b) lisasime ebastabiilseid pindu. Kõikide harjutuste puhul ei ole niivõrd oluline mitte kogu korduste arv vaid see, kui palju korduseid koer mugavalt suudab teha. Minul aitas Pipi väsimust tuvastada filmimine, sest harjutust tehes ei oska kohe kõiki pisiasju märgata.
  3. nädalal lisasime raskuse nihutamisele keerukust: tõstsime esikäpad kõrgemale, tõstsime esikäpad kõrgele-kõrgele ja panime tagakäppade alla ebastabiilseid pindu, tõstsime ühe külje kõrgemale. Kõikide harjutuste puhul on tähtis jälgida koera selga, et see oleks sirge ning et koer ikkagi paneks ka vastasjalale raskust. Sellest valikust saab valida ka harjutused, mis on endale kõige mugavamad teha. Näiteks meile ei sobinud ühe külje kõrgemale tõstmine, sest Pipi hakkas seljaga kompenseerima ja võttis üldse raskuse kõrgemal olevalt küljelt ära. Küll aga sobivad meile need harjutused, kus Pipi esijalad oluliselt kõrgemal on ja näiteks tagajalgade all on tasakaalupadjad.
  4. nädal oli nö “pallitöö” (ingl k ball work) nädal, kus proovisime koera tervenisti saada ebastabiilsel pinnal töötama. Alustuseks tuli panna koer seisma 30 sekundiks nii, et esi- ja tagajalad on ebastabiilsel pinnal, võimalusel esijalad kõrgemal. Seejärel, kui koer end mugavalt tundis, tegime raskuse nihutamist. Kui ka see hästi välja tuli, siis tegime istu-seisa.
  5. nädalal läks taaskord põnevaks. Lisaks tubastele harjutustele pidime minema õue, leidma künka ja tegema aeglast ning kontrollitud kõndi just allamäge. Lisaks alustasime roomamisega ning istu-seisa harjutusega nii, et tagajalad on kõrgemal. Siiani olid esijalad kõrgemal olnud (või nii esi- kui ka tagajalad põrandal).
  6. nädalal panime kogu kava kokku, mis tulebki nüüd kohe teemaks 🙂

Kõige efektiivsemad meie jaoks olid minu meelest just need raskuse nihutamise harjutused, mis julgustasid Pipit oma vasakut tagajalga oluliselt rohkem usaldama. Lisaks kindlasti istu-seisa harjutused. Meile sobivad eriti need, kus esikäpad kõrgemal on. Ja muidugi on vahva, kui on spetsiaalset varustust kasutada, aga kõiki neid harjutusi saab teha koduste vahenditega. Trepiastmed, toolid, mõni vana padi, kohvilaud 😛

Siin on ka näidis meie igapäevasest kavast, mida ma pean realistlikuks teha. Hetkel ma proovin veel igapäevaselt võimelda, aga üldiselt võime vaikselt hakata minema nö hooldusrežiimile ja võimelda ainult 3 päeva nädalas.

Soojendus

5-10 min kõndi aias, kavaletid; kui ei saa, siis keerutamised ja kaheksad
Soojendusvenitus (sõltub sellest, mis harjutusi edasi teha) on meil tavaliselt 30 sek seismine esikäpad kõrgel ja maiuse järgi upitamine

Harjutused

Raskuse nihutamine, esikäpad kõrgel, toas ka tagakäppade all tasakaalupadi. Teeme 1x ja nii kaua kuni Pipi eemale astub või mina tüdinen 😛
Istu-seisa esikäpad kõrgemal, toas kasutame lisaks patju. Hetkel teeme veel 1x 7 kordust.

Või, näiteks

Tasakaalulaual “kiikumine”. Teeme nii kaua kuni Pipi hakkab väsimuse märke näitama (kas üks jalg läheb väljapoole, kerge nihelemine tuleb sisse vms)
Istu-seisa tagakäpad kõrgemal, ei saa veel teha 1x 7 kordust, teeme kuni väsimus tuleb

Venitus

Jällegi kas 5 min kõndimist või kaheksaid
Esikäpad kõrgel pinnal, maiuse järgi upitamine, venitus
Kummardamine, venitus

Soojenduseks ja venituseks proovin kasutada meie loomulikku jalutamisgraafikut kui vähegi saan. Lisaks üritan ka jalutuskäigu ajal võimlemisharjutusi teha. Üldiselt õnnestub meil võimelda 2-3x päevas, olenevalt päevast loomulikult 🙂

Selleks korraks olekski kokkuvõttega kõik, tänan lugemast 🙂

 

 

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s