24.05.2016

Tähelepanekud: Praegu teen ma nii, et kui jõuan, siis käime hommikul jalutamas ja kui mingil põhjusel (peamiselt magus uni) aega vähem on, siis võimleme. Täna hommikul võimlesime 🙂 Töölt tulles oli plaanis jalutamas käia ja kohe otsa võimelda, aga jalutuskäik väsitas Pipi nii ära, et oli täiesti siruli maas. Eks palav on ka 🙂

Hurraa! Tegime uuesti videotega algust. Siin siis kaualubatud video tagurdamistest. Tegin harjutusi Pipiga, kelle tagurdamist mul on ees kükitades väga raske jälgida ja kipun valel hetkel premeerima. Kuna Pipi on nii nobe, siis tegin video 2x aeglasemaks 😛

Esimese 2 sekundi jooksul näitab Pipi mõnusalt nõtket sammu. Mulle see väga meeldib, kuigi ma ei ole liikumist veel eraldi õppinud (aga fitnessi treeneri õppekavas on see sees). 0:06 ja 0:07 on näha, et Pipi kompab tagajalgadega ja otsib latti. See on hea 🙂 Ja vähemalt mõnes osas täidab selline tagurdamise harjutamine oma eesmärki. Samal hetkel (0:06-0:07) on näha, et Pipi hakkab kõigepealt tagakäppadega (pigem paremaga) liikuma ja siis alles esiotsaga. Mäletatavasti oli meil see häda, et Pipi lükkas end esiotsaga tagasi ja tagumised jalad justkui hüplesid kaasa. Selline üle lati tagurdamine on aidanud viia Pipi tähelepanu tagakäppadele ning ta alustab liikumist nüüd nendega – ja just nii peaks õige ja tõhus tagurdamise harjutus toimima. 0:16 paneb Pipi tagumise vasaku käpa latile. Tegelikult tahaks ma seda vältida, aga see on üks nendest asjadest, mida ma ei suuda väga hästi jälgida sellise harjutuse set-upi juures. 0:22 on väga ilusasti näha, kuidas Pipi alustab liikumist vasaku tagumise käpaga. 0:30-0:31 alustab Pipi liikumist parema tagumise käpaga (ma panen need kirja, et näha, kas ta eelistab kumbagi tagumist käppa – osad koerad näiteks alustavad alati ühe ja sama käpaga ning see võib nõrkusele viidata). 0:43 alustab esimese käpaga ja tagurdamine tervikuna  kuni 0:47 on kohmakas ja ei tundu kontrollitud olevat. Tagant järgi mõtlen, et kas võib väsimus olla? 0:54 ma ei saagi aru, kas tegu on liikumise jätkuga või alustabki Pipi sel hetkel tagurdamist ja teeb seda parema tagumise käpaga. 1:00-1:01 teeb Pipi väga nunnu konnahüppe 🙂 1:06 alustab Pipi jällegi parema tagumise jalaga liikumist. Kuigi jällegi on minul veel keeruline öelda, kas tegelikult oli liikumine juba esiotsa poolt alustatud? Viimane tagurdamine selleks korraks on vist küll esiotsa poolt alustatud, kuigi mitte hullult ja 1:19 alustab liikumist jällegi parema tagumise jalaga. Nii, esimene harjutus on läbi ja tundub, et Pipi eelistab alustada liikumist parema tagumise jalaga. Ma pean natuke seedima, mida see tähendab 🙂

1:29 alustame tagurdamist meie imetillukesest aiatrepist üles. Kokku on kolm astet, iga kõrgus 4-5 cm. Raskuse taguotsale viimise eesmärgil tunduks loogiline teha harjutust trepist alla tagurdades, aga see ei tööta, me juba proovisime 🙂 See trepist üles tagurdamise harjutus on üks nendest, mida ma varem filminud ei olnud ja nüüd videolt vaadates see tegelikult mulle väga ei meeldi. Täpsemalt ei meeldi mulle, kuidas Pipi tagumised jalad välja keerab. See võib muus kontekstis hea harjutus olla, aga ma ei ole 100% kindel, kas see meie puhul soovitud eesmärki täidab. Ja kui ei ole kindel, siis parem ära tee 🙂 Ehk siis nüüdsest me trepist üles tagurdamist enam ei tee. 1:31-1:32 on näha, et Pipi otsib astet tagumiste jalgadega, see on jällegi hea. 1:33 teeb ta kahtlase hüpe, mis ei ole küll midagi hullu, aga mõttetut harjutust pole mõtet teha ju 🙂 1:38 alustab Pipi vasaku tagumise jalaga. Fiuh, lõpuks tuleb see vasak ka ikka mängu 😀 Aga vaata, kui kõveraks Pipi oma selja keerab, et astmest üles tagurdada. Hmm, ma pean üle lati tagurdamist ka selja tagant filmima, et näha, kas seal toimub sama asi. 1:45 alustab parema tagumise jalaga. Enamus sammud trepist üles on tegelikult Pipi kohta üsnagi kontrollitud ja head. Lõpus (ülemisel astmel) tekib Pipil pigem frustratsioon (pean meeles pidama rohkem premeerida ja vähem samme teha), ning sellest ka hüpped ja vingumine. Ja nüüd ma pean kahjuks tormama ning ei jõua praegu rohkem kirjutada 🙂

Jalutuskäigud:
– hommik: –
– päev/pärastlõuna:  ca 2,6 km (asulas, rihmas)
– õhtu: –

Võimlemisharjutused:

Põrandal

Ebastabiilsel pinnal

Esikäpad kõrgemal

Tagakäpad
kõrgemal

Raskuskeskme liigutamine

kaheksa kõndimine 2x EK L

Tagurdamine

üle lati, trepist üles

Istu-seisa

2x 7 EK L;

Kehatunnetus

10x kavaletid

Muud

 30 sek seismine  30 sek seismine EK U & TK TP

L – laud, TP – tasakaalupadi (V – väike või S – suur), U – uba, VP – võimlemispall, TL – tasakaalulaud, KP – kaldpind, EK – esikäpad, TK – tagakäpad
Näiteks 1×7 tähendab, et tegime ühe korra 7 kordust
Tähistus “EK TP” tähendab, et esikäpad tasakaalupadjal; “EK & TK TP S” tähendab, et nii esikäpad kui ka tagakäpad olid suurel tasakaalupadjal.

Muud harjutused: natuke kõrvalkõndi 🙂

Lisasöök: Kongi jagu hakkliha ja looma sisikonna segu

Ilm:päike

Aeg autopuuris kokku/sellest peale aktiivset liikumist: –

Massaaž? Ei

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s