25.05.2016

Tähelepanekud: Tähtsad asjad kõigepealt 🙂 Üldiselt tundub, et Pipi seljalihaste tõmblemine on vähenenud (hea), aga ma ei ole viimasel ajal jälle näinud teda ise korrektselt istumas (halb). Üldist trendi paremuse poole selles osas ei ole. Võib-olla ongi nii, et mõned koerad istuvad lihtsalt nii ja kõik. Kuigi see ei tähenda, et ma alla veel annaks 😛

Jalutamas käisime mere ääres, kus oli palju inimesi, rattaid, koeri. Ehk siis sotsiaalselt keeruline Pipi jaoks. Vahepeal tegime pingi peal raskuse nihutamist ja kivil istu-seisat. Täna olen natuke raskemaid istu-seisasid teinud ja seetõttu vähem korduseid teinud, sest Pipi on lõpuks natuke närviliseks läinud – see on selge väsimuse märk. Täna tegin ka väga ausa video meie võimlemisest kohe peale jalutamist. Ehk siis jalutamine oli põhiline soojendus ja lisasoojendus on videos näha. Peale võimlemist peaks ka tegelikult 10 minutit koeraga jalutama ja alles siis venitama. Ütlen ausalt, et väga tihti mul seda aega ei ole ja nii ka siin videos. Nagu ma ütlesin, siis on tegu väga ausa videoga 🙂 Lõikasin välja ainult varustuse valmispaneku hetkel.

0:00-0:20 soojenduseks jalge vahel kaheksa, 0:21-0:32 soojenduseks keerutamine. Kui märkate, siis Pipi teeb vastupäeva keerutamist oluliselt jäigemalt kui päripäeva keerutamist. Ma ei ole kindel, kas see on õpetamisviga või on Pipi ühte pidi paindlikum kui teist pidi. 0:32-0:42 teeb Pipi kõrge käe katsumist – seda teen soojenduse osana ainult siis, kui oleme korralikult kogu eelneva soojeduse koos jalutamisega ära teinud. Tegelikult ei saagi seda soojenduseks pidada, sest tegu on üsnagi raske harjutusega, mis nõuab füüsilist pingutust ja tasakaalu.

0:51 algab harjutuste kava ning esimeseks harjutuseks on seismine. Ma ei väsi rõhutamast, et seismine võib küll lihtne tunduda, aga on tegelikult raske ja seda eriti koertele, kellel on kuskilt hell või valulik. Algul on näha selgelt, et Pipi toetub rohkem paremale tagajalale (pane nt 0:52 pausi peale ja vaata kui palju rohkem keha all parem jalg on). Aga 0:56-ks raskuse jaotumine ühtlustub ehk siis paanikaks pole põhjust 🙂 Pipi seisab ilusasti rahulikult ja nihelemata harjutuse lõpuni 1:12.

1:12 teeme istu-seisa harjutust. Kahe ebastabiilse pinnaga istu-seisat ei ole me tükk aega teinud ja tegime seetõttu ka vähe korduseid. Pipi niheleb natuke rohkem kui mulle meeldiks ja näiteks 1:24 (pane siis jälle pausi peale) on näha, kuidas Pipi lükkab end rohkem parema jalaga üles ja vasak on jälle kehast eemal. Neid vahepealseid väikeseid samme ma hetkel veel analüüsida ei oska, pean veel harjutama 🙂

1:45 alustame tasakaalulaual istumisega. Kuna meil on see üldiselt juba hästi läinud, siis tegin asja natuke raskemaks ja laua all on tasakaalupadi + tavaline padi (enne oli 2 tavalist patja). Videot vaadates saan aru, et antud lahendus ei ole just kõige ohutum, sest laud libiseb liialt padja peal ja pean midagi paremat välja mõtlema. Üldiselt istub Pipi väga ilusasti ja see natuke sitsimist on ka täitsa lubatud ja okei. 1:49-1:50 tõmbab Pipi selja korraks küüru, aga see on maiuse andmise pärast – mäletan seda hetke harjutusest 🙂 2:04 on näha, miks see “tasakaalulaud” just kõige parem ei ole. Peale vahepala jätkame harjutusega ja päris uhke olen Pipi üle, nii ilusasti teeb 🙂

2:35 on harjutuste lõpukava – kaheksad ja venitused. 3:06 teeme kaks-kaks stiilis venitust. Antud juhul paiknesime natuke halvasti kamina suhtes ja parema tagajalaga hakkas Pipi otsima kõrgemalt pinda, kuhu toetuda. Antud venituse puhul peab jälgima, et koera selg oleks sirge. Alternatiiviks on ka venitus, kus koer esikäpad kõrgele pinnale paneb. 3:45 teeme viimase venitusena kummardamist 🙂

 

Jalutuskäigud:
– hommik: –
– päev/pärastlõuna: –
– õhtu: ca 2,5 km (metsas, rihmas)

Võimlemisharjutused:

Põrandal

Ebastabiilsel pinnal

Esikäpad kõrgemal

Tagakäpad
kõrgemal

Raskuskeskme liigutamine

2x EK L

Tagurdamine

Istu-seisa

2x 5 EK U & TK TP;
1×5 TK liiv

Kehatunnetus

Muud

 2x 30 sek seismine EK U & TK TP

L – laud, TP – tasakaalupadi (V – väike või S – suur), U – uba, VP – võimlemispall, TL – tasakaalulaud, KP – kaldpind, EK – esikäpad, TK – tagakäpad
Näiteks 1×7 tähendab, et tegime ühe korra 7 kordust
Tähistus “EK TP” tähendab, et esikäpad tasakaalupadjal; “EK & TK TP S” tähendab, et nii esikäpad kui ka tagakäpad olid suurel tasakaalupadjal.

Muud harjutused: natuke kõrvalkõndi 🙂

Lisasöök: Kongi jagu hakkliha ja looma sisikonna segu

Ilm:päike

Aeg autopuuris kokku/sellest peale aktiivset liikumist: –

Massaaž? Ei

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s