27.05.2016

Tähelepanekud: Täna käisime hommikul jalutamas JA võimlesime. Jeee! Võimlemist tegime nimelt jalutuskäigu ajal ja panen siia sellest ka video. Võimlemiseks pole ju üldse mingit kallist varustust või ülearu palju lisaaega vaja. Meie kogu võimlemise video (ehk siis kogu võimlemise osa pikkus jalutuskäigust) oli 2 min 40 sek. Nii natukest ongi vaja, et jalutuskäik natuke kasumlikumaks muuta 🙂 Jalutamise ajal võimlemisel on ka see eelis, et ei pea tingimata soojedus- või venitusharjutusi tegema. Enne ja peale võimlemist kõndimine on täiesti piisav.

Õhtuse jalutuskäigu tegime majade vahel ja peamiselt asfaltil. Nagu ikka, Pipi väsis kiiresti, minu jaoks tähendab see, et enne 1 km täitumist. Mis siis ikka 🙂 Plaanisin kohe peale alutamist võimelda (laisk nagu ma olen, lootsin, et jalutus saab soojenduse eest olema…), aga lasin Pipil 1,5h puhata. Kui lõpuks võimlema hakkasime, siis oli Pipi ikkagi väsinud. Sain sellest aru kavalette tehes, sest Pipi oli natuke lohakas ja tahtis kohati pigem üle hüpata. Võtsin selle teadmiseks ja tegime siis hoopis käpatargeteid – natuke vähem füüsiline, aga kasulik ja vahva ikka 🙂

Pipi muidugi ise ka endale ei halasta. Ma ei küsi talt reeglina ei sitsimist ega tagakäppadel seismist, küll aga topib ta neid ise harjutuste sekka. Tegelt on teda neid tehes päris äge vaadata, sest minu meelest on tal ülihea kontroll oma keha üle. Nii juhtus ka täna, kui Pipi otsustas teha sitsi-seisa tagakäppadel seeriat 3 tk. Muide, mis jõudis vahepeal saada mu plaanist hakata istu-seisat rohkem korduseid tegema? 😀 Ja see ka, et õhtul tegime istu-seisa harjutust nii, et Pipi tagajalad olid mullasõelal (maast kõrgem ja ebastabiilne pind). Mind üllatas, kui ilusasti see meil välja tuli 🙂

Kes meie harjutuste kavaga ülearu tuttav veel ei ole, siis seletan natuke videole juurde 🙂 Esimese harjutusena teeme seismist ja nii, et esikäpad on kõrgemal. Algul me natuke kohmitseme ja päris harjutus algab ca 0:10. Pipi toetub natuke rohkem paremale tagajalale, hetkel ma selle pärast väga ei muretse, sest Pipi tahtis väga oma esikäppasid erinevatel kõrgustel hoida (avastasin harjutuse jooksul alles) ja see ilmselt mõjutas raskuse jaotumist tagajalgadele. Nt 0:19-0:20 on näha, kuidas Pipi väga salakavalalt parema esikäpa minu jala peale poetab 🙂 Ja kui ma ei eksi, siis samal ajal nihkub veelgi rohkem raskust paremale tagajalale.

0:34 alutame raskuse nihutamisega. Kui keegi paremat ja korrektsemat sõna selle kohta teab, siis olen üks suur kõrv 🙂 Selle raskuse nihutamise juures on küll Pipil terasest kintsud ja tuharad. Nii kindlalt hoiab oma tagajalgu, mis on väga-väga tore. Mäletatavasti meie põlvekursuse alguses saime me teha ainult ühe lükkamise paremale ja ühe vasakule tagajalale. Edusammud on märgatavad. Jeee!

0:57-1:10 loen ma maiuseid – just nii tean, mitu kordust me teeme 🙂 Ja 1:12 alustame istu-seisaga. Neid harjutusi oli põnevam kommenteerida, kui meil asjad hästi välja ei tulnud. Praegu ei oska nagu midagi eriti öelda. Ma tahaks jõuda sinnamaani, et Pipi ei kõverdaks oma selga külgsuunas üldse istu-seisa ajal. Meil läheb see paremaks ja tegelikult näitab Pipi juba väga head keha kontrolli selle harjutuse ajal, aga selles osas paranemisruumi on. Eks peab veel harjutama 🙂

Ma olen ka kergelt öeldes rutiini ori. Olen endale lemmikud harjutused välja valinud ja teen peamiselt neid, sest saan neid ilma pikemalt mõtlemata päevaste tegevuste vahele toppida. Iseenesest ei ole selles midagi halba ja tegelikult peavadki harjutused olema sellised, et neid oleks võimalikult lihtne oma päevakavasse panna. Lihtsalt endal hakkab natuke igav neid samasuguseid videosid vaadates 😀 Ma ilmselt kahetsen neid sõnu 1. juunil, kui võimlemistreeneri kursus algab ja ma esimese kodutööde portsu kätte saan…

Jalutuskäigud:
– hommik: ca 2,4 cm (rannas, osa rihmast lahti)
– päev/pärastlõuna: –
– õhtu: ca 1 km (asulas, rihmas)

Võimlemisharjutused:

Põrandal

Ebastabiilsel pinnal

Esikäpad kõrgemal

Tagakäpad
kõrgemal

Raskuskeskme liigutamine

 kaheksa kõndimine 1x EK kivil & TK liival

Tagurdamine

Istu-seisa

1x 7 EK kivi & TK liiv  1x 7 TK TP

Kehatunnetus

 5x kavaletid

Muud

 käpatarget, sitsi-seisa  seismine 30 sek seismine 20 sek

L – laud, TP – tasakaalupadi (V – väike või S – suur), U – uba, VP – võimlemispall, TL – tasakaalulaud, KP – kaldpind, EK – esikäpad, TK – tagakäpad
Näiteks 1×7 tähendab, et tegime ühe korra 7 kordust
Tähistus “EK TP” tähendab, et esikäpad tasakaalupadjal; “EK & TK TP S” tähendab, et nii esikäpad kui ka tagakäpad olid suurel tasakaalupadjal.

Muud harjutused: kõrvalkõnd 6 peatusega

Lisasöök: Kongi jagu hakkliha ja looma sisikonna segu

Ilm:päike

Aeg autopuuris kokku/sellest peale aktiivset liikumist: –

Massaaž? Ei

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s