Istu-seisa

Istu-seisa on koerte võimlemise üks põhilisi harjutusi. Eriti juhul kui on vaja tugevdada tagajalgade lihaseid. Koer peaks olema suuteline istuma korrektselt, nii et tagajalad on tihedalt kere alla pakitud. Kui koer tahab istuda viltu või jalad väga harkis, siis see on märk võimalikust probleemist või lihasnõrkusest [1]. Istu-seisa harjutusi on võimalik teha tasasel pinnal ning läbimõeldult erinevatel ebastabiilsetel pindadel. Kuna Pipi tahab istuda viltu või siis tagajalad harkis, siis pöörame istu-seisa harjutustele palju tähelepanu. Tähtis on jälgida just tagajalgade asetumist keha alla ning seda võimalikult palju julgustada. Meie teeme palju harjutusi nii, et esikäpad on kõrgemal, sest just selle variandiga pakib Pipi oma tagajalad lähestikku kokku.

Alltoodud videos on alguses raskuskeskme nihutamise harjutus. 0:28 algab istu-seisa tasasel pinnal. Kui Pipi 0:36 püsti tõuseb, siis on näha, kui harki ta oma jalad istumise ajaks lükkab. Eriti laiali lähevad jalad 0:40. Tagumised jalad peaksid rohkem lähestikku olema. Samuti lükkab Pipi oma vasaku jala kehast kaugemale, tõenäoliselt üritab ta sellele vähem koormust panna.

 

Järgmisel videol on kaks raskemat varianti istu-seisa harjutusest. Videos on näha, et Pipi teeb oluliselt kontrollitumaid liigutusi ning jalad on rohkem keha all. Vasak jalg kipu jätkuvalt seistes kehast eemale minema, et sellele toetumist vähendada (vasak jalg on Pipil hiljem opereeritud ning problemaatilisem).